...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack




#58 Az álomBRINGA. ORB 2.0
álombringa, elmélkedés, ORB2.0, tank, terepbicaj 2018 / December
Ha már december van és közeleg a karácsony... Lehet kérni a "Jézuskától" ajándékot. :) Gondolom minden komolyabb bicajosnak van egy álombringája. A szerencsésebbeknek már akár meg is van. Most leírom, hogy kb nekem milyen lenne az álombringám. Amit igazából mondhatnék akár a következő bicajomnak is, mert a tervem ez lenne. Talán egyszer valóság is lesz belőle.

Szóval egy jó masszív és modern (alu) hardtail váz, aminek a színét még nem teljesen döntöttem el, de a terepszínek közül lenne valamelyik. (zöld, barna és szürke árnyalatai közül) Valószínű, hogy egyszínű lenne, amit esetleg itt-ott matricával díszítenék. De nem vinném ezt túlzásba. A váznak tudnia kell majd a plus size-os gumik fogadását. Egy 3"-as gumi már elegendő lenne. Hogy ez most 27.5" vagy 29", még ez sem tiszta. De szerintem 27.5+. Természetesen elől és hátul is. FATBIKE nem kell, mert nekem az már sok. Maradnék a single-speed megoldásnál és ezért csúszópapucsos (vagy más néven vízszintes papucsos) váz lenne. Nyilván, ha már álombringa, akkor szíjhajtással kellene, de maradjunk mégis a megvalósítható kereten belül, így marad a láncos megoldás. A hátsó féktest rögzítése "internal mount típus", tehát a váz háromszögén belül lenne. (Ezt egyébként nem tudom, hogy mondják helyesen. De a lényeg, hogy ne kívül legyen a vázon) Első villa ügyileg még nem tudom, hogy merev villa legyen-e, vagy valami olcsóbb teleszkóp. Ez sem MTB lenne, hanem szintén csak egy off-road bike, így nem kell marha drága villa előre, hiszen nem ugrálgatnék métereket a levegőben illetve nem is száguldanék lefele a hegyről és hasonlók. Végülis ez egy kétkerekű TANK lenne. Pláne, hogy 15 kg-ot biztos nyomna az egész bicaj. ...hehe.

A többi komponens igazából már lényegtelen, hiszen ezek a főbb kritikus dolgok, amire végül is olyan alkatrészt teszek már fel, amit csak akarok. Akár rögtön, akár folyamatában. De azért pár dolgot leírok még. Elöl hátul 180-as féktárcsák és ha már lúd, legyen kövér alapon legyen 4 dugattyús fék. :) Szükség nincs rá ugyan, de ez egy álombringa ugyebár. De amúgy elég lenne akár a mostani fékem is simán. Ez már részlet kérdés. A lámpákat szintén elrejteném úgy, ahogy a mostani bringámon, de minőségibb módon csinálnám meg, vagy csináltatnám meg rendes gépekkel. (CNC, vízsugaras vágó, stb) Előre lenne egy szintén egyedileg legyártott nagy teljesítményű lámpám is, amivel rendesen látnék vaksötétben is. (Két lencsés - távolra és közelre - 2x1000 lumen körül és szép terített fényű) - Nagyjából ennyi lenne. Ez még meg is valósítható szerintem. Egyszer úgy is kiderül majd, hogy az álomból lesz-e valóság. De addig még örömködés van a régivel. :) Főleg, hogy még egyelőre nem lesz ORB 2.0 egy darabig. Bár sose lehet tudni... mert már mondtam ilyet a SS bicajjal kapcsolatban és még sem úgy lett. :D

Egyébként tényleg érdekes ez, hogy a legtöbben szerintem álombringát emlegetve mindenből a lehető legmodernebb és csúcsszuperebbet választanák. Carbon váz, meg mindenből a lehető legjobbat, legdrágábbat. Viszont én meg nem. Báááár tény, hogy én azért egy megvalósítható "álombringában" gondolkozom. Hiszen azért elfogadnék ingyen én is egy szíjhajtásos, pinion drive-os, nagyjából az elvárásaimnak megfelelő bringát. Vagy más egyéb INGYEN "hi-tech" bringát. Max átalakítanám azokat is. De én úgy gondolom és úgy is az igazi, ha az álmainkat meg is valósítjuk... Én szeretem az egyszerűséget, letisztultságot, ugyanakkor a masszív "tank" jelleget is. És ehhez pedig nem kell csúcstechnika, meg ilyen-olyan innováció. Plusz nagyban függ a felhasználástól is azért. Ez pl nyilván nem egy versenyre szánt XC bike lenne. De nekem az ilyen stílus jön be és nekem lesz, nem egy versenyzőnek. ^^