Öööö...Csak egy kis agymenés. :-) ...az előző irományból kiindulva jött az ötlet. De még talán működhet is. Vagy mégse... Vagyis abban az esetben csak, ha azt a minimális "lánctöbbletet" akarjuk valahogy kompenzálni, ami a nem teljesen tökéletesen kör alakú lánctányérból vagy lánckerékből adódik. Mint pl nálam is. Van, ahol szinte tökéletes a láncfeszesség, de van, ahol meg már nem. (Bár nem vészes amúgy és gondot nem okoz) Szemmel igazából nem látszik, hogy tojás alakú lenne bármelyik is. De a lánc mozgásán igen, hogy bizonyos pedálfordulatnál lazább a lánc. Végül is akkor nekem is OVAL lánctányérom van. hehe. :)
Tehát a kérdés, hogy érdemes-e ezzel foglalkozom, vagy sem. Magam sem tudom. Ha nagyon nem lesz mit csinálnom majd az évben - mármint bringa ügyileg - talán megnézem élesben is hogy működik. Nagy szerelést sem igényel. Csak valahogy oda (vagy esetleg hátra) kell rögzítenem egy erős mágnest. Amúgy az OVAL lánctányéros bringáknál lehetne még ezt használni. Vagy lehet nincs is értelme, mert ahogy olvastam, SS bringákon is használnak OVAL lánctányért és nem említettek panaszt, mert néhol lazább a lánc, mint kellene. (rugós feszítő nélkül persze) A hajtás rendszer gondolom elég toleráns ilyen tekintetben.
Videó is van: Gyakorlati teszt