A markolatok jönnek mennek, hiszen ez egy viszonylag gyorsan kopó alkatrész. Vagy csak én "fogyasztom" őket ennyire? Nem is érdemes ezt megemlíteni, ha éppen veszek egy újat. Vettem is már párszor az elmúlt években. Most legutóbb pl tavaly nyáron a fentebbi képen szereplő darabot. - Egy átlagos "gumírozott" és 2 bilincses markolat kb egy évet bír ki nálam. Utána már eléggé megviselt állapotban vannak és néznek ki. Ez kb 2500-3500 HUF-ba kerül páronként. (Attól függően, hogy milyet veszünk ugye. Vannak ettől drágábbak is azért.) Jó, ha így nézzük "nem sok" egy évre még így se. De mostantól át fogok állni a sima, csak "gumis" markolatokra. Gondolom, hogy kb ugyanannyit fog kibírni, hiszen ez is ugyanaz az anyag (kraton). De mivel nincsen műanyag tokban és nincsenek bilincsek se, ezért csak kb 800-1000 HUF-ba kerül. Azért így mégis csak jobb anyagilag. Annyi van, hogy "nehezebb" feltenni és levenni is. Azaz egy kis trükkel egyáltalán nem az.
A markolat egyik vége zárt eredetileg, de mivel én saját kormányvégzárót használok - hiszen a kormány belsejét én elemtartónak használom - ezért azt levágtam mindkettőnél.
Kiegészítés:
Mivel a végeket levágtam, így elkezdett befele csúszni a markolat viszonylag hamar, ezért "féknek" belülre tettem egy bilincset, ami egy régebbi markolathoz járt. (van már jópár ilyenem amúgy). Azt a kis műanyag fület , amin van maga a bilincs levágtam a régi markolatról és a bilincs megfelelő helyébe tettem, aztán rögzítettem a bilincset. Így már nem mocorog el befele. Bár így meg kifele szokott picit, de nem vészes. - Így hát maradok ennél a megoldásnál, mert nem szeretem a dupla bilincset a markolaton.
Szivacsos és szilikon markolatot még nem próbáltam amúgy, de nekem pl a szivacs se tűnik strapabírónak. Egyszer majd lehet kipróbálom valamelyiket. De most jónak tűnik ez a módszer nekem.