...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack




#79 Már megint: Hangok
szerviz, szerelés, csere, hangok, kattogás, monoblokk2019 / Május
Fail

Ezek a fránya hangok. Kattogások, nyekergések. Nagyon nem szeretem, ha nem kívánatos hangokat ad ki a bicaj. A monoblokkom megint elkezdett kattogni. Már régebben is észrevettem, de elég ritkán tette, így még nem is zavart, meg nem is tudtam, hogy az kattog. De aztán "kiderítettem" és szereztem bele még egy utolsó elfekvő darabot, aztán cseréltem. Egyelőre ugyanolyanra, vagyis egy megerősített modellre. (BB-ES300, octalink) Bár elég nehéz már beszerezni ezt a "sose terjedt el rendesen fajtát", így elgondolkoztam, hogy lehet itt az ideje külső csapágyra cserélni. Csak hát akkor teljes hajtáscsere is kellene, így nem tettem. De legközelebb, ha megint baj lesz ezzel, lehet már olyanra cserélem. - Itt egy videó róla, hogy milyen hangja volt. A videóban a lánctányér csavarok azért olyanok, mert így zártam ki, hogy nem az kattog. Ugyanis az is szokott, ha nincsen jól meghúzva. Viszont nem merem nagyon meghúzni azokat se, mert kiszakad a menet ezekből a könnyített csavarokból. :/

Na de visszatérve a kattogásra. És még ezek után is kattogott! Igaz, csak amikor abbahagytam a pedálozást. De fémesen kattogott. ÁÁÁÁÁ!! Az őrületbe bír kergetni az ilyen! De most már teljesen kizárható a monoblokk. Sőt a középcsapágyházból jövő kattogást is kizárnám (azért nem teljesen), mert elég jól megtisztítottam és bezsíroztam. A gyanúm ismét a lánctányérra és annak csavarjaira terelődött. A neten láttam olyan trükköt erre, hogy a lánctányért és magát a hajtókart össze is ragasztják a csavarozás mellet egy persze nem túl erős ragasztóval (hogy csere idején azért eltávolítható is legyen) a kattogások elkerülése érdekében. Belegondolva ez jó ötletnek tűnik, mert nagyobb erő kifejtésekor az elhajolhat a hajtókartól kis időre, így fémes kattanást hallat, amikor visszahajlik. Most én is így tettem és összeragasztottam. Nem sza*roztam. Pattex total gélt adtam neki. Majd kalapáccsal leverem a lánctányért, ha csere érett. :) De a kattogás így sem szűnt meg! WTF!? Szétszedtem mindent megint, de most tettem 2-3 menet teflonszalagot a monoblokk meneteire. Így mérséklődött a kattogás, de még jelen van. :/ Illetve most már hátrafelé tekerve a pedálokat sem kattog. Eddig úgy is tette. Cseréltem pedált is, de nem oldott meg semmit. Na most mitévő legyek? ... Ha bármi van, majd frissítem ezt a bejegyzést.

És akkor a kiegészítés:
Tegnap este még a neten olvasgattam ezzel kapcsolatban és arra jutottam, hogy nincs mit tenni, "mindent" át kell nézni. Utólag visszanézve 2 fórumban is (magyar és külföldi egyaránt) leírták a megoldást, amit én ekkor még nem tudtam persze. Este tehát 3 dologra néztem rá végül. Hátsó tengely és váz kapcsolata, váz és fékkonzol kapcsolata és a váltófül-váz kapcsolata. Nekem ugyan nincsen váltóm már, de a váltófül egy kis darabjának muszáj ott lennie, hogy a kereket be lehessen tenni. Erről aztán én tulajdonképpen meg is feledkeztem már, hogy ott van. És lám a VÁLTÓFÜL volt a tettes. Legalábbis szerintem ez a 3 közül. De a lényeg, hogy elhallgatott végre a BRINGA!. :-) Én meg megtanultam, hogy nem szabad a fülünknek hinni, ha bringás zajokról van szó. Vagyis nem minden esetben! - Ha kattogás van nézzünk át mindent!

Egyébként a hétvégét rááldoztam volna még a hibakeresésre és ha nincs meg, elvittem volna szervizbe.

További képek: Középcsapágy helye - Új középcsapágy - Kattogásról videó