Hát nem tartott sokáig a másik verzió, mert nem igazán tetszett jobban, mint az eredeti lámpa. Picit jobb volt azért, de nem hagyott nyugodni a dolog. Gyakorlatilag élesben nem is használtam, de már azon gondolkoztam, hogy hogyan legyen pofásabb és szebb az egész a bicaj összképét nézve. De már közelebb vagyok hozzá. Mármint azzal is, hogy a lámpából már tényleg csak a lényeg maradt meg. ehh.., :) Azért ha drágább lenne, nem biztos, hogy ennyire drasztikusan hozzányúlnék. (TELJESEN SZÉTFŰRÉSZELTEM!! OMG!) Ahhh, ha lenne egy CNC-s marógépem... minden más lenne. De nincs. Csak házilagos megoldásokkal tudok operálni. Így ebből hozom ki a maximumot, amit kitudok. Elfekvőben lévő kacatokból (alumínium borda, lemezek, aluprofilok, mágnes, bilincsek és egyebek) építkeztem. Vagy mondhatnám "legóztam". Volt többféle hűtőbordám is, így három között gondolkoztam. Ez lett végülis, ez a lapos chipset(?) hűtőborda, amit picit módosítottam. (vágás, festés)
Amúgy rendeltem új drivert (KDLITKER 7135 V4 17mm 1-Cell 16-Groups Flashlight Driver Board, 1400mA verzió) is, mert nem tetszett a sok fényerő mód. Meg az se, hogy a kapcsolásos módok között volt a kikapcsolás is. Ez a driver egész jó, mert "programozható". Tehát 16 csoportot tudunk meghatározni, ami éppen nekünk kedvünkre való. Pl villogó módok nélkül, stb. Igaz, a "programozásról" a mellékelt ábrát nem igazán sikerült nekik összehozni. Úgy kellett kitalálnom, hogy nekem hogy is lesz jó. Végül én az S4 és S1 hidat forrasztottam össze és úgy lett Low-Med-High memória nélkül. A rajzon totál nem ez volt. Eleve összeforrasztatlanul jött ugye és így Low-Med-High és memóriával kellett volna működnie, de nem így volt. Nekem alapból High only módban működött így. Na mindegy, lényeg, hogy megoldottam rajz nélkül. És ennek a kapcsolási, azaz a módok változtatásának a lépése is másabb, mint az originál lámpa driverének. Ez a tipikus megszakítom egy pillanatra az áramkört és akkor lép egy fokozatot a fényerő típusú driver. A kormányon lévő "távkapcsolót" is át kellett terveznem ehhez a driverhez. Ezt 2db reed relével és 2 db picike mágnessel oldottam meg. Azért 2 relével, mert 1 relé 1000mA-re van tervezve elvileg. Itt meg 1300 mA simán folyik majd. Nem akartam, hogy hamar tönkremenjen a relé. (összeéghetnek a kontaktok) Remélem egyszerre kapcsolódnak be majd. Sajnos, hogy a minimalista kinézetem megmaradjon, megint megfúrtam (jaj szegény bicaj. :D DH-ra nem való az tuti!) a kormányt picit, hogy a relékhez (ami a kormányban van benne, közel a markolathoz) el tudjam vinni a két vezetéket. Volt egy műanyag bilincsem, amit megfúrtam és abba a lyukba tettem bele a kis mágneseket. Ezt a gyűrűt oda-vissza forgatva a markolat mellet tudom majd ki- bekapcsolni a lámpát, illetve a fényerőket is vezérelni. Bár van a főkapcsoló is, csak azt menet közben nem a legpraktikusabb kapcsolgatni.
A drivert a kormányszárban rejtettem el, mert a lámpa olyan pici lett, hogy nincsen hely benne. Szerintem menet közben nem(?) lesz gond a hűtéssel, hiába drasztikusan lecsökkent a lámpa hőleadó felülete. Álló helyzetben meg majd mindig lejjebb veszem a fokozatot, bár egy 10 perces teszten (22 fokon, bent) nem volt sokkal melegebb, mint az eredeti lámpa maximum fokozaton. Most 3 fokozatom van. Egy minimális épp csak világít (5mA!) fény, egy közepes (350mA körül) és a maximum (1300-1400mA között 4.2 Volton). Az alu részek csak össze vannak ragasztva, bár némi hővezető pasztát tettem alá. A kormányon lévő műanyag bilincsekre picike mágnesekkel rögzül a lámpa, így a fel- és leszedése elég könnyű.
Leszerelve elég bénán néz ki amúgy, de a bicajon elég pofás. Nem teljesen az, amit régen megálmodtam, de jobb mint az előző design. Nekem legalább is jobban tetszik. :-) Marad is most ez egy darabig és talán hosszabb ideig, mint az előző. :) A 4. részben majd kiderül, hogy lesz-e még változás, új design. ^^ - Azért a célom az lenne, hogy gyári minősége legyen az egész lámpának majd. Még nagyon látszik a mókolásos stílus. (festés, kivitelezés, egyebek) De haladok... lassan...
Kiegészítés:
Sajnos, vagy nem sajnos, de miközben már majdnem kész lett a lámpa és csak a kormányról való vezérlés hiányzott, egy másik hasonló "low-profile" design-t is kitaláltam. Ezt lehetséges, hogy meg is valósítom majd valamikor, de nem sürgetem magam vele. Ha ezt is megcsinálom, akkor tényleg elmondhatom, hogy CSM lámpa lesz, mert az eredeti lámpából már szinte alig marad valami...
További képek: Relé 1 - Relé 2 - Relé 3 - Stucni belseje
A többit meg videón: Bringa-lámpa
Kapcsolódó bejegyzés: CSM: Lámpa építés, 2. rész