Az elmúlt 5 évben körülbelül így tudnám jellemezni a főbb bringás "állomásokat". Tehát ami leginkább jellemző volt a bicajra abban az évben.
2014: Az új bringa. Nagyon nem babráltam még hozzá ekkor.
2015: A BRINGA (matrica), + videózós év.
2016: Egyszerűsítés megkezdése (1x9) és a lánc paraffinozása.
2017: A váz részleges festése, új cuccok, ballonosabb gumik, rejtett lámpa.
2018: Rejtett hátsó lámpa, Single speed-re való átalakítás megkezdése.
2019: Új nyereg, komolyabb első lámpa rejtett akkuval
Ami esetleg érdekes lehet, hogy az eredeti, gyártó által megadott tömeg érték, ami viszonylag pontos is volt (13.8 Kg), az átépítések során nem változott sokat. Az adatokat logoltam is közben.
2014/2015: ~13.8 Kg (felszerelésekkel: kulacs, lámpa, prizma)
2016: ~14.5 Kg (felszerelésekkel)
2017: ~14.8 kg (felszerelésekkel) - (~13.9 Kg volt "meztelenül". Tehát ha nincs kulacs, lámpa, semmi)
2018/2019: ~13.8 Kg (ez kulacs és lámpa nélkül, integrált lámpával és akukkal. - Meztelenül lenne ~13.4 Kg)
Az össztömeg Kb. 500 grammal mozgott +/- irányba. Ami meglehet, hogy csak a kosz és sár. Vagy mérési hiba. :D Illetve az egysebességre való állás után se lett sokkal könnyebb (13.5 Kg) a bringa. Mert pl kapott nagyobb lánctányért (36T), meg láncfeszítőt, meg hézagolókat is. Aztán pl láncot is 8 sebességest használok 9s és 10s helyett. Tehát hiába lekerült a kazettasor és a hátsó váltó. Persze nekem nem a kisebb tömeg volt a szempont, amikor átépítettem, hanem az egyszerűség és tulajdonképpen az áttételek kihasználatlansága, no meg leginkább a letisztult kinézet. ^^
Alkatrészek, amiket cseréltem már:
Pedál, lánctányár, lánc, fék, markolat, féktárcsa, gumiköpeny, stucni, váltó, váltókar, fékadapter, fogaskeréksor, lánctányércsavarok és gyorszárak (ez utóbbi imbuszos lett mindenhol)
Amik egy idő után végleg lekerültek a bicikliről:
Első váltó és váltókar, hátsó váltó és váltókar, bowdenek, első fékadapter, fogaskeréksor, lánctányérok (22T, 44T), a házibarkács láncterelő, computer és még a váltófül is
Itt van két darab régebbi kép a 2015-ös és 2018/19-es állapotról, de nagyjából egy méretűre változtattam a bringát rajtuk, hogy jobban lássam a különbséget. A képnézőben a nyilakkal jobbra-balra változtatva tényleg szembetűnőbb a változás. Az új zöld festés, a felesleges díszítések elhagyása és a sokkal ballonosabb (2.6") gumik, meg persze a váltórendszer likvidálása is igazán megdobta a látványt. Legalábbis számomra. :-) Az elkövetkező években viszont már nem lesz olyan mértékű a változás, hogy nagyon szembetűnő legyen. Hiszen nagyon másra már nem is tudnám változtatni a kinézetet még az alkatrészek cseréjével sem. Szerintem egy 2.8-as gumi sem biztos, hogy elférne már elől, ami esetleg még észrevehető változás lenne. Bár ahhoz már kevés lenne a 19c méretű felnim is, mert a mostanival is már a határokat feszegetem. Egyelőre még mindig nem tervezem lecserélni a "bringát". Maga a matrica is marad már szerintem. :) ...és hogy van-e benne még 5 év, az meg majd kiderül.
Amikor elkezdtem írni a bringával kapcsolatos dolgokról/változásokról, nem gondoltam volna, hogy majd egy blogban összpontosul az egész. Vagyis hogy ide fut ki majd minden. Ahhoz képest lassan, de gyűlnek azért a bejegyzések...
Kapcsolódó bejegyzés: Nulladik típusú bejegyzés