Ez még a nyáron történt, de a lényeg, hogy volt egy kis gond a fékemmel. Ugyanis észrevettem, hogy picit levegős a hátsó. Először csak légtelenítettem, de csak nem lett jobb. Szóval csináltam rajta egy teljes olajcserét. Szerencsére az évek alatt felkészültem azért erre is és már rég beszereztem a szükséges kellékeket. Mint a fecskendő(k), csövek, ásványi olaj és a hetes villáskulcs. Illetve, hogy megfelelően csatlakozni tudjak a fékkar légtelenítő nyílásához, oda eszkábáltam egy műanyag cső-cuccból egy "dokkolót", hogy az jól beleszoruljon és így a használt olaj azon keresztül távozhat majd. Na meg kerestem egy műanyag hengert, amibe a régi olajat gyűjtöm össze. (nálam ez egy körömlakklemosó tégely) A nagy fecskendőt is direkt ezért vettem vagy 150 Ft-ért a piacon, de szerintem is az túlzás ide, mivel 60 ml-es. Persze a 10ml-s, ami még volt nekem meg kicsi, így maradt ez az "egy elefántnak" is elegendő fecskendő, amibe kb 25ml olajat szívtam fel.
Valahogy a féktestben lehetett egy légbuborék, ami makacsul ott is maradt és ezért nem volt megfelelő a fékhatásom. Annyira makacsul volt ott a buborék, hogy a lentebbi műveletet 2x is meg kellett csinálnom. Tehát egy másik nap újból próbálkoztam. De így az "olajos átmosással" minden helyre is jött. Most amúgy sokkal tovább bíbelődtem a légtelenítéssel, mint múltkor. Kb 10 percet is, hogy biztosra menjek. A fékkart sokkal többször húztam be és sokszor meg is kocogtattam a fékcsövet, hogy minden kis buborék a felszínre jöjjön.
- Amúgy nem tudom miért tartanak ettől sokan, pedig nem nagy dolog megcsinálni. Egyszerű és nem is tart tovább 15 percnél, no meg drága bleeding kit-et sem szükséges hozzá venni. Amiben amúgy kb ugyanezek vannak, csak persze specifikusan ehhez gyártva, így az tuti passzol mindenhova. Bár az is igaz, hogy a 7-es villáskulcs nem nagyon fért oda, ahova kell. Így bűvészkedni kellett vele.
További képek: Kellékek - Feltöltés - Tároló - Légtelenítés