...egy
rendhagyó
bringás
°blog
...szerelés, elmélkedés, történet, vélemény, tuning, dekoráció, ötlet, túra, hack

#146 Napi jó cselekedet
zöldkerék, túra, tokaj, bringázás, segítségadás2021 / Szeptember

Csak említés képpen: Volt egy Zöld kerekes Tokajig való túra a 4. utcazene fesztiválra. Most hármad magammal mentem (én + 2 új tekerőtárs). Igazából csak a tekerésért mentünk, de egész sokáig ott ragadtunk végül. (fél 6 körül értünk haza) Nem is ez a lényeg, hanem Rakamaznál leállított minket 3 csaj, mert defektjük volt. (valamilyen kisméretű szeg volt az okozó és mint később kiderül másnak is volt ez által defektje. Szóval ez egy kicsit gyanús, hogy valaki esetleg direkt szórt ki szegeket... Nem lenne meglepő, mert egy Nyíregyi MTB versenyen is volt már rá példa. Akkor a Robinson dombon szórtak szét defektet okozó dolgokat.) Jani haver ekkor már jól előre tört, így csak én és Isti álltunk meg segíteni. Nálam csak folt+ragasztó volt most, Istvánnál meg csak 26-os belső, így a folttal akartuk megjavítani, de végül a hölgyek elmentek a közeli 100-as boltba, hogy hátha van ott 29-es belső. Végül lett és azt tettük be. Az már csak egy kis adalék infó, hogy ahhoz, hogy a kereket ki tudjuk venni, kellett venniük egy 15-ös villáskulcsot is. De egy valamire adó 100-as boltban az is van. :) Végül a napi jó cselekedet ezzel meg is lett. (kép: egy Monty Python jelenetből)

Tokajnál észrevettem, hogy az én két kerekemben is volt 1-1 tüske. Az elsőnél ahogy hozzáértem, már ki is jött/eltört. De hátul eléggé belefúrta magát és végül így tekertem egész végig haza is. Direkt nem húztam ki, csak otthon, de még másnapra sem eresztett le. És még ami érdekes lehet, hogy szerintem (nagy esély van rá) én ezt még a Tiszalöki túrámnál szedtem össze, mert ott mentem olyan részeken a földutakon, ahol rengeteg letört akác ág volt. Akkor meg is jegyeztem magamban, hogy remélem megúszom defekt nélkül, meg hogy kellett nekem erre jönnöm. :) Végül egy kellemes, ráérős 81 km-es kerekezés lett ebből a Tokaji túrából.

Egyébként régebben is segítettem már így bajba jutott bicajosoknak. Azt sem említettem meg még itt, mert akkor még szerintem a blog sem ment ebben a formában. Emlékszem akkor is csajok voltak (bár akkor tinik) és az egyiknek a sárvédőjével volt a probléma. Akkor én kérdeztem meg, hogy mi baj, mert láttam, hogy küszködnek valamivel. De pl most, ha nem szólítanak le, simán elmegyünk mellettük, mert csak ott álltak és nem látszódott, hogy esetleg baj van. Én legalábbis nem vettem volna észre magamtól. (Bármi miatt megállhat bárki.)

És ha már előjött ez a téma... Igazából ha tényleg felkészültek akarunk lenni ilyen téren, akkor elég nagy puttonyt kellene magunkkal vinni. Eleve a 3 kerékméret miatt mindegyikhez 1-1 belső kellene rögtön a táskánkba. Aztán ugye a 15-ös villáskulcs, mert nem minden bringa gyorszáras. Egy imbusz készlet sem árt a modernebb bicajokhoz. Nagyon vész esetére a foltozás is jó, de én is csak olyankor használnám, ha más lehetőség nincsen. Illetve szintén vész esetére egy defekt spray sem árt. Ja és persze a PUMPA. Én meg nem szeretek túl sok dolgot vinni magammal, pláne nem nagy hátitáskát. Így csak kevés esetben tudok segíteni. De ha tehetem, akkor szívesen. :)